• Zakończenie roku szkolnego 2021/2022

• Za nami kolejny rok szkolny. Zakończyliśmy go 24 czerwca pod hasłem "Czas wspomnień, czas marzeń" żegnając w rytmie poloneza czterdzieścioro ósmoklasistów, ciesząc się z nagród, medali i wakacji, a przede wszystkim będąc po dwóch latach w tej ważnej chwili razem: rodzice, uczniowie, goście, nauczyciele i pracownicy szkoły.

• Pożegnanie ósmoklasistów 2022
          • Pożegnanie ósmoklasistów

• Wśród wielu życzeń składanych ósmoklasistom jedne z najsympatyczniejszych to te od młodszych koleżanek i kolegów. 23 czerwca siódme klasy z uśmiechem i łezką w oku pożegnały swoich poprzedników. Wszystko zakończyło się wspólnym odtańczeniem belgijki i pamiątkowymi zdjęciami.

• Wycieczka do Budapesztu

• Ponad trzydzieścioro naszych uczniów w towarzystwie koleżanek i kolegów z Dzierżanowa i Podgórza wyruszyło 7 czerwca na czterodniową wycieczkę do Budapesztu. Po drodze odwiedzili Estergom i Wyszehrad. W stolicy Węgier wycieczka zwiedziła Plac Bohaterów, kompleks zamkowy Vajdahunyad, Wzgórze Zamkowe, dziedzińce Pałacu Królewskiego, Pałąc Prezydencki, Plac Disz, Katedrę św. Macieja i Baszty Rybackie oraz Bazylikę św. Stefana, Halę Targową i Parlament. Można też było podziwiać miasto podczas widokowego rejsu statkiem po Dunaju. Dodatkowymi atrakcjami były odwiedzimy w największym w tej części Europy oceanarium oraz wjazd kolejką linową na widokowe wzgórze z piękną panoramą stolicy Węgier. Zapraszamy do obejrzenia zdjęć!

• Warsztaty kulinarne na sobotnim rynku

• W pierwszą sobotę wakacji przy okazji zakupów na małowieskim rynku warto posmakować ukraińskich specjałów. Zapraszamy! Przygotują je mamy naszych uczniów z Ukrainy w ramach projektu "Wakacyjna AktywAKCJA'" wspieranego przez Fundację Polskiego Funduszu Rozwoju. Dzięki środkom pozyskanym od tej organizacji będziemy mogli na początku wakacji zorganizować jeszcze rajd rowerowy do zaprzyjaźnionego DPS w Zakrzewie oraz wycieczkę z noclegiem w domkach campingowych.

• Bal ósmoklasistów 2022

• 15 czerwca ósmoklasiści wspaniałym polonezem rozpoczęli swój pożegnalny bal. Brakowało nam takich pożegnań przez ostatnie lata. Taneczne szaleństwo i świetna zabawa trwały do północy. Wszyscy byli zgodni, że ten bal przejdzie do historii szkoły. Dziękujemy Rodzicom!

• Na wczasach w Tułowicach

• Po trudach egzaminu i wystawiania stopni należy się odpoczynek. Ósmoklasiści znaleźli błogi spokój w Osadzie Puszczańskiej w Tułowicach. Proste rzeczy dają wielką radość: las, rzeczka, wpatrywanie się w ognisko dopóki nie wygaśnie, gitary i wspólne śpiewanie, pieczona kiełbaska, długie rozmowy i przyjaciele, dla których warto nie przespać nocy.

• Dzień Rodziny 2022

• Przy sprzyjającej pogodzie i smacznym jedzeniu minął radośnie Dzień Rodziny. Dziękujemy Rodzicom, Paniom z MultiOsady, Nafciarzom z Wisły Płock i Druhom z OSP Mała Wieś. Bez Was impreza nie miałaby tego rozmachu. A co się działo? Zobaczcie sami.

• Wizyta przedszkolaków w klasach 3a i 3b
          • Wizyta przedszkolaków

• We wtorek 14 czerwca dwie grupy przedszkolaków wraz z opiekunkami odwiedziły naszą szkołę. Zostały gościnnie przyjęte przez trzecioklasistów i ich wychowawczynie. Wizyta nie odbyła się bez powodu - wkrótce maluchy pojawią sie u nas jako pierwszoklasiści, więc z zainteresowaniem oglądały sale lekcyjne oraz aktywnie uczestniczyły w spotkaniu. Nie było tremy, bo odwiedzili nas prawdziwi twardziele z grup Misie i Biedronki.

• Czerwcowa wycieczka do Trójmiasta

• 6 - 7 czerwca 2022 roku uczniowie klas ll-lV wybrali się na dwudniową wycieczkę do Trójmiasta. Pierwszego dnia dotarliśmy do Gdyni, a tam Skwer Kościuszki i ORP "Błyskawica". Następnie przepłynęliśmy statkiem do Sopotu i spacerowaliśmy po sopockim molo. Mieliśmy również okazję odpocząć na plaży i zrelaksować się w hotelowym basenie. Drugi dzień w Gdańsku zapowiadał się też interesująco: spacer po Gdańskiej Starówce - Długi Targ, Fontanna Neptuna, Dwór Artusa, majestatyczny Kościół Mariacki. Naszą wyprawę  zakończyliśmy na Westerplatte. Wszyscy w świetnych humorach wróciliśmy do domów.

• Konkurs OSE – „Historie z sieci wzięte”

• Ogłoszono wyniki ogólnopolskiego konkursu OSE (Ogólnopolska Sieć Edukacyjna) „Historie z sieci wzięte”. Grono uczniów z naszej szkoły wzięło w nim udział. Laureatką została  Oliwia Karłowicz z klasy 8b. Było o co walczyć! ! Do szkoły trafiły  okulary VR. Do konkursu wpłynęło ponad 1400 zgłoszeń! Komisja konkursowa miała nad czym pracować. Zadaniem uczestników konkursu było stworzenie komiksów, historyjek (prac graficznych) dotyczących zagrożeń w sieci, w których bohaterowie szkolnych lektur np. Brzydkie Kaczątko, Dedal i Ikar, Alina i Balladyna oraz Romeo i Julia, potrzebują wskazówek, jak zadbać o swoje bezpieczeństwo online! Gratulujemy sukcesu.

• Wycieczka do Sierpca

• 31 maja 44-osobowa grupa uczniów z klas 4-7 odwiedziła Muzeum Wsi Mazowieckiej w Sierpcu. Pogoda dopisała, więc z przyjemnością spędziliśmy kilka godzin z dala od ulicznego zgiełku, zwiedzając wiejskie zabudowania i zagrody z przełomu XIX i XX wieku. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od wystawy rzeźby ludowej. Następna była przejażdżka wozem konnym po terenie skansenu, a po niej ognisko i pieczenie kiełbasek. Po posiłku odwiedziliśmy kolejne zagrody, podziwiając wnętrza dworu i chałup, przydomowe ogrody i sady oraz zwierzęta, które są tam hodowane. Na koniec mogliśmy kupić pamiątki oraz pajdę wiejskiego chleba ze smalcem w miejscowej karczmie. Jeśli ktoś chce oderwać się na chwilę od codziennej bieganiny i hałasu, skansen w Sierpcu to idealne miejsce!

• Podziękowania z Ukrainy

• Przekazujemy miłe podziękowania, które otrzymaliśmy z Gimnazjum w Równem na Ukrainie. Dziękujemy i życzymy naszym ukraińskim Koleżankom i Kolegom pokoju oraz radosnych i spokojnych wakacji.

Міністерство освіти і науки України

РІВНЕНСЬКА ГУМАНІТАРНА ГІМНАЗІЯ
            РІВНЕНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

Szanowni Koledzy i Szanowne Koleżanki!
            Grono pedagogiczne Rówieńskiego Gimnazjum Humanistycznego (m. Równe, Ukraina) serdecznie dziękuje za nauczanie naszych uczniów, których wojna zmusiła tymczasowo opuścić swoje domy.
            Dziękujemy bardzo za wsparcie naszych dzieci w taki trudny dla Ukrainy czas!
            Chociaż w naszych krajach są różne programy edukacyjne i systemy ocen, ale podzielamy te same ogólnoludzkie (uniweralne) wartości.
            Jesteśmy przekonani, że doświadczenie, otrzymane przez naszych uczniów w różnych krajach, pomoże im w dalszym życiu oraz w zbliżeniu naszych państw.
            Składam serdeczne wyrazy wdzięczności, życzę pokoju, dobra i sukcesów w pracy,

Dyrektor Gimnazjum
            Z. Makarczuk

33001, м. Рівне, вул. С. Ковалевської, 17,
            17, S. Kovalevska Str. 33001 Rivne, UKRAINE

• Wyróżnienie w Powiatowym Konkursie Fotograficznym

• Została rozstrzygnięta 13. edycja Powiatowego Konkursu Fotograficznego "Najpiękniejsze zakątki mojej małej Ojczyzny" zorganizowanego przez Szkołę Podstawową im. Marii Konopnickiej w Siecieniu oraz Starostwo Powiatowe w Płocku. W ramach konkursu przyznano trzy nagrody oraz siedem wyróżnień. Miło nam poinformować, że wśród wyróżnionych znalazła się Karolina Kopera z 8b. Świetne zdjęcia zgłosiły do konkursu również trzy inne ósmoklasistki: Zuzia Bombała, Oliwia Kolasa i Małgosia Wiśniewska. Konkurencja była duża – do rywalizacji zgłoszono ponad 250 prac. Gratulujemy i zapraszamy do obejrzenia relacji z ogłoszenia wyników na stronie "Tygodnika Płockiego".

• Egzamin ósmoklasistów 2022

• Rozpoczęły się egzaminy ósmoklasistów. Czterdzieścioro uczniów przystąpiło we wtorek 24 maja do zmagań z testem z języka polskiego. W kolejnych dniach matematyka i język angielski, a potem, nie wiadomo kiedy, już będzie po wszystkim. Sądząc po minach, egzamin rozpoczął się pomyślnie. Trzymamy za Was kciuki!

• "Moje Zdrowie To Skarb"

• W piątek 20 maja w naszej szkole odbył się kolejny Międzyszkolny Konkurs Prozdrowotny "Moje Zdrowie to Skarb". Przybyłych gości wprowadziła w temat grupa teatralna "Scenka" z klasy IIIa. Następnie zawodnicy poszczególnych drużyn sami prezentowali scenki promujące zdrowy tryb życia. Później odpowiadali na szereg zagadnień konkursowych, wykazując się ogromną wiedzą na tematy prozdrowotne. Na koniec były oczywiście nagrody, dyplomy i gratulacje.

• Rajd Ekologiczny Uśmiech Stokrotki i Niezapominajki
          • "Łaziki" na Rajdzie Ekologicznym

• Rajd Ekologiczny Uśmiech Stokrotki i Niezapominajki odbył się 14 maja. Byliśmy w Kiełtykach u Państwa Bartosiak. Bawiliśmy się doskonale. O ekologii też pamiętaliśmy.

• Konkurs Recytatorski w Jagiellonce
          • Konkurs recytatorski w Jagiellonce

• W dniu 8 kwietnia 2022 roku – w 125. rocznicę urodzin Władysława Broniewskiego, 60. rocznicę śmierci twórcy oraz 50. rocznicę urodzin odsłonięcia w Płocku pomnika poety w auli Jagiellonki odbył się konkurs recytatorski dla uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych. Konkurs nosił tytuł "Polubić poezję Władysława Broniewskiego - ucznia płockiej Jagiellonki". Wzięli w nim udział również nasi uczniowie przygotowani przez panią Marzannę Krzemińską, a Barbara Filińska, Jaśmina Grzelak i Karol Serwiński zdobyli wyróżnienia. Gratulujemy, zapraszamy do obejrzenia zdjęć i przeczytania sprawozdania z konkursu.

• Kurs "Na zdrowie - Twój wybór"

• Kurs e-learningowy został przygotowany przez specjalistów z Wojewódzkiej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Warszawie we współpracy z Fundacją Młodej Nauki, pod auspicjami Ministerstwa Edukacji i Nauki, w odpowiedzi na stale zwiększające się zainteresowanie społeczne prozdrowotnym stylem życia.

Adresatami treści są wszystkie osoby zainteresowane podniesieniem swojej wiedzy w zakresie szeroko pojętej profilaktyki oraz promocji zdrowia, ze szczególnym uwzględnieniem młodzieży, środowiska akademickiego, kadry pedagogicznej szkół, specjalistów promocji zdrowia i zdrowia publicznego.

Zagadnienia poruszane podczas kursu podzielone są na 7 modułów i dotyczą m.in.: zdrowego odżywiania, w tym zbilansowanej diety, suplementów diety, odpowiedniego nawadniania, a także substancji obniżających zdrowie, czyli używek i alkoholu; psychologicznych aspektów zdrowego życia, takich jak stres, depresja, uzależnienia; aktywności fizycznej; zagadnień związanych z ergonomią pracy i nauki, w tym pracy zdalnej, higieny pracy przy komputerze, organizacji miejsca pracy, jak również zagadnień związanych z relaksem i regeneracją, takich jak sen, odpoczynek, urlop.

Udział w kursie jest bezpłatny. Dostępny jest on na ogólnopolskiej platformie edukacyjnej NAVOICA, pod linkiem:

Kurs „Na zdrowie - Twój wybór” realizowany jest w trybie pracy użytkownika platformy, co oznacza, iż w dowolnym czasie uczestnik kursu może realizować kolejne jednostki i wracać do nich, kiedy chce powtórzyć dowolny materiał. Platforma zapamiętuje postępy użytkownika. Poszczególne lekcje uzupełniane są o testy sprawdzające. Warunkiem zaliczenia kursu i uzyskania zaświadczenia ukończenia jest zapoznanie się z całym materiałem kursu oraz uzyskanie łącznie 70% punktów możliwych do zdobycia z aktywności w nim zawartych.

• Rocznica uchwalenia Konstytucji 3 Maja

• Czwartoklasiści z pomocą chóru wymieszali przeszłość ze współczesnością i pomogli nam lepiej zrozumieć znaczenie Konstytucji 3 Maja. Król i jego świta zwracali uwagę kostiumami żywcem wziętymi z XVlll wieku.